Op de kop af een maand geleden stuurde ik deze brief naar het gemeentebestuur van Zaanstad. 31 dagen later kan ik twee conclusies trekken. Ten eerste dat de bewuste Heldenpenning niet in 2010 is ingevoerd, alle B&W-beloften ten spijt. En ten tweede dat er zelfs geen ontvangstbevestiging, laat staan een inhoudelijke reactie is binnengekomen op mijn brief. En ook hiervoor geldt: alle beloften ten spijt.
Het is een ritueel. Collegeperiode na collegeperiode en jaar na jaar zegt B&W toe dat er nu eindelijk eens serieus wordt omgegaan met de correspondentie, klachten en vragen van de Zaanse burgers. Er is één constante: het verbetert nooit.
Aanstaande vrijdag stuur ik de brief-in-kwestie nog maar eens naar het Bannehof. Kijken wat er dit keer gebeurt. Jammer alleen van de postzegel.
ja, ik heb dezelfde problemen maar dan met mail en telefoon. Je krijgt een nummer toegewezen en de belofte dat binnen zoveel werkdagen of weken contact wordt opgenomen. Nu moet ik dus alle nummers en correspondentie dan bewaren en zelf in de gaten houden want van de gemeente hoor ik nooit meer iets. En als ik dan mail of bel dan krijg ik weer een nummer toegewezen met hetzelfde antwoord dat er binen zoveel werkdagen etc. etc!!! Ik ben al jaren bezig met het call centrum en ik heb ondertussen wel een andere oplossing ik mail gewoon via mijn eigen zaanstad mail naar de desbetreffende ambtenaar of wijk manager of uitvoerder en krijg dan wel antwoord, maar ja dat kan je als burger dus niet doen!! Ik neem wel eens de proef op de som om via de mail van mijn vriend dan iets te sturen maar die hoort ook er niets meer van!!!