Brutale Bruna

Stel, in het kader van de Boekenweek wil je iets leesbaars aanschaffen. Bijvoorbeeld omdat je dan de nieuwe Van Kooten kado krijgt. Maar in plaats van de lokale Bruna binnen te lopen bestel je bij datzelfde concern een boek via internet. Dan volgt er nu een waarschuwing.

DOE HET NIET!

Je komt namelijk niet meer van Bruna af. Lees maar eens deze zin onderaan de mail die je als Bruna-klant ontvangt: “De Bruna servicemails bevatten belangrijke informatie aangaande producten en diensten van Bruna. Wegens onze plicht om u goed te informeren kunt u zich niet afmelden voor de servicemails van Bruna.”

Wat is dit voor onzin? Hoezo kun je je niet afmelden voor de Bruna-boodschap? Over welke ‘plicht’ heeft Bruna het? Bruna introduceert hiermee de overtreffende vorm van spam. Weigeren is er niet bij, tenzij je je mailadres verandert. Maar dat lijkt me een slecht idee.

Laten we het anders doen. Bij dezen stel ik u voor aan de Zaanse Bruna-concurrentie: de dames en heren Stumpel en Pasman. Veel leesplezier.

1 gedachte over “Brutale Bruna”

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *