Lijstjes, ik ben er gek op. Maar dan moeten ze wel deugen. Maar nee hoor, we zijn weer eens vergeten. Door Spronsen dit keer. Een alcoholadviesbureau dat de prijzen meet in de vaderlandse horeca. In komkommertijd uiteraard, want dan scoor je de meeste krantenartikeltjes. En daarmee naamsbekendheid. Allemaal gratis reclame.
De commerciële drinkebroers vergeleken de drankprijzen op de terrassen in Neerlands grootste gemeenten. En vergaten Zaanstad. Niet voor het eerst overigens. Waardoor mijn eerste gedachte was: Hé, zuipschuiten, haal eens een rondje in deze plaats.
Maar ook verder komt het ‘onderzoek’ weinig verantwoord over. Spronsen legt niet uit hoeveel en welke terrassen er in elke stad zijn bezocht en somt en passant wat ’trends’ op zonder duidelijk te maken hoe die zijn ontdekt. Om maar een paar manco’s te noemen. De firma Spronsen presenteert al met al een flutverhaaltje. Een aandachttrekkertje. Dat desondanks gretig en kritiekloos is overgenomen door tal van media. Shame on you.
Bij nader inzien: blijf ook volgend jaar maar weg uit Zaanstad, Spronsen. Dan hoeven we uw dubieuze conclusies tenminste niet te lezen in het plaatselijk dagblad. Kan er op die plek weer iets serieus verschijnen.